ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
У процесі життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту і туризму), природне середовище (повітря, сонце, вода), гігієнічні чинники (режим харчування, сну, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання тощо).

До форм організації фізичного розвитку дітей належать:
- фізкультурні заняття;
- фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, та загартовуючі процедури)
- повсякденна робота з фізичного виховання дітей (рухливі ігри, індивідуальна робота з дітьми, самостійні заняття дітей різними видами фізичних вправ.
Я впроваджую такі види технологій, а саме:
- рухову казкотерапію,
- пальчикову гімнастику,
- психогімнастику,
- дихальну гімнастику,
- фітболгімнастику,
- аромо- та фітотерапію,
- кольоротерапію, сміхотерапію,
- різні види масажу (точковий, самомасаж точок обличчя і голови),
- ігровий тренінг, музикотерапію,
- гімнастику для очей. Кожна з них має свої спеціальні завдання, що визначає її місце в режимі дня дитини дошкільного навчальний заклад поглиблено працює за фізкультурно-оздоровчим напрямком, в якому створена своя система оздоровлення. Основними складовими якої є забезпечення належного фізичного розвитку .
Фізичне виховання в ЗДО проводиться шляхом проведення з обов’язкових занять відповідно до розкладу та режим, активно впроваджуємо методику М.Єфименка. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє їх біологічну потребу в рухах.
Загартувальні процедури – система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку у них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища.
Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій.
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЗАГАРТОВУЮЧИХ ПРОЦЕДУР РІЗНОГО СПРЯМУВАННЯ
Загартування – суттєвий розділ оздоровчої роботи дошкільного закладу. В процесі загартування підвищується стійкість організму дитини до інфекційних, респіраторних, простудних захворювань. Це досягається за рахунок тренування судин, м’язів.
Принципи загартування враховують такі аспекти, як:
- Поступовість.
- Регулярність.
- Індивідуальні особливості дитини.
- Емоційний настрій.
- Багатофакторність.
- Контрастність.
- Поєднання місцевого та загального.
- Рухову активність.
- Навантаження при загартуванні.
Показання та протипоказання для проведення загартовуючих процедур:
- Тимчасові протипоказання:
а) підвищена температура;
б) після захворювання;
в) при захворюваннях, при кожних пораненнях.
- Рекомендації та показання:
а) після хвороби вправи по загартуванню розпочинають спочатку;
б) після 2-3 денної перерви вправи по загартуванню проводять на 2° менше, від тої температури, на якій зупинилися.
Повітряні ванни:
- Розпочинають з 2-3 хвилин.
- При ознобі слід проводити вправи на зігрівання.
- Повітряні вправи проводяться в поєднанні з гімнастичними.
- Спальні кімнати провітрювати 5 – 6 раз на день.
- Температура в ігрових кімнатах не повинна бути вищою за 21° С.
Загартування водою:
- Миття рук водою від 37° С знижуючи поступово до 18° С.
- Полоскання рота, горла (розчин: 1 ст. ложка солі на 1 л води + йод).
- Вологе обтирання махровою рукавичкою водою 37° С; через кожні 2 дня температуру води знижувати на 1 °С і дійти до 18 °С.
- Обливання ніг (вода знижується від 37° С до 18 °С).

|