Організація роботи з безпеки життєдіяльності дітей в дошкільному навчальному закладі
Дошкільний навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного, нешкідливого утримання дітей, раціонального харчування. Здоров’я, його охорона та зміцнення, безпека дітей повинні бути життєвою стратегією, пріоритетом у роботі дошкільних закладів.
Основи безпеки життєдіяльності
ЩО МОЖУТЬ САМІ ДІТИ.
Прищеплюючи дітям навичок поведінки на вулиці, необхідно враховувати рівень фізичного і духовного розвитку дитини.
ПОЧИНАЮЧИ з 3-4 років
- дитина може відрізнити рухому машину від стоїть на місці. Про гальмівному шляху він ще уявлення не має. Він упевнений, що машина може зупинитися миттєво.
ПОЧИНАЮЧИ з 6 років
- дитина все ще має досить обмежений кут зору: боковим зором він бачить приблизно дві третини того, що бачать дорослі;
- більшість дітей не вміють визначити, що рухається швидше: велосипед або спортивна машина;
- вони ще не вміють правильно розподіляти увагу і відокремлювати істотне від незначного. М'яч котиться по проїжджій частині, може зайняти всі їх увагу.
ЛИШЕ ПОЧИНАЮЧИ з 7 років
- діти можуть більш впевнено відрізнити праву сторону дороги від лівої.
ПОЧИНАЮЧИ з 8 років
- діти вже можуть миттєво реагувати, тобто тут же зупинятися на оклик;
- вони вже наполовину досвідчені пішоходи;
- вони розвивають основні навички їзди на велосипеді. Тепер вони поступово вчаться об'їжджати перешкоди, робити круті повороти;
- вони можуть визначити, звідки доноситься шум;
- вони вчаться розуміти зв'язок між величиною предмета, його віддаленістю і часом. Вони засвоюють, що автомобіль здається тим більше, чим ближче він знаходиться;
- вони можуть відмовлятися від початої дії, тобто, ступивши на проїжджу частину, знову повернутися на тротуар;
- але вони досі не можуть розпізнавати чреваті небезпекою ситуації.
